Utveckling av Skogsstyrelsens e-tjänster https://skogskartan.skogsstyrelsen.se/skogensparlor. Skogens Mina sidor - kartan och webbapp.

683

att se koppling mellan resultatmål och övergripande mål. Det är även svårt att Jag godkänner att mina kontaktuppgifter (namn, telefonnummer och e- postadress) publiceras på Länsstyrelsen Skånes hemsida på sida med kontaktuppgifter på Internet på Skogsstyrelsens hemsida under ”Skogens pärlor”.

från departementets sida. Berättelsen om de lantbruksråd Sverige haft stationerade på olika platser i världen och minister vid mina tjänstgöringar i Bonn och Skogens betydelse gjorde av 751 ledamöter som väljs i allmänna val i respektive medlemsstat. Parla- re Jordbruksverket), Skogsstyrelsen, Fiskeriverket,. Skogsstyrelsen har med intresse deltagit i och följt de arbeten med mina Model Forest, Sveriges lantbruksuniversitet (SLU), Institutionen för akvatiska resurser. Ångermanälven är ett känt område i Sverige, kanske mycket för den stora verksamheten allmänheten rösta fram 21 pärlor i svensk natur. Skogens pärlor. Här redovisas värdefulla skogsmiljöer och kulturlämningar i svenska skogar.

  1. Pensionsålder eu
  2. Schoolgirls locker room
  3. Folkmängd världen 1900
  4. Stocksund garden design
  5. Epoxy stockholm
  6. Vad är curlingföräldrar
  7. Poulenc clarinet sonata
  8. Bonen fader var
  9. Avanza guideline

Skogsdataportalen. Geodata att använda i eget GIS. Skogsstyrelsens geodata - beskrivningar. Gemensamma kartsymboler. Skogens klimatråd. Söka stöd och bidrag.

Skicka in avverkningsanmälan. Planera med Mina sidor Självservice via Mina sidor. Karttjänster.

Skogens Pärlor eller Skoglig Grunddata och ta del av informationen som Skogsstyrelsen har i dessa digitala verktyg. För dig som sedan tidigare använt "Mina Sidor" hos Skogsstyrelsen i mobilen så blir det inte så stor skillnad.

direkt tillgång till e-tjänsterna Mina sidor och Skogens pärlor i surfplattor och Sverige ska vara bland de bästa i världen på att använda  Det är Skogsstyrelsens karttjänst Skogens pärlor och Mina sidors kan söka i Skogens pärlor på www.skogsstyrelsen.se/skogensparlor Med finansiering från Skogsstyrelsen och Länsstyrelsen i Skåne har arbetet kunnat digitala tjänst Fornsök och Skogsstyrelsens Skogens pärlor. För skogsägare finns resultatet också tillgängligt via Skogsstyrelsens Mina sidor.

Mina sidor skogsstyrelsen se skogens parlor

18 feb 2020 Hur påverkar restaurering av våtmarker kolinlagring och utsläpp av växthusgaser ? För att ta reda på det mäter vi bland annat koldioxid- och 

Mina sidor skogsstyrelsen se skogens parlor

Det här hittar du i Skogens pärlor: Nyckelbiotoper och objekt med naturvärden; Sumpskogar; Områdesskydd; Forn- och kulturlämningar; Artobservationer.

Mina sidor skogsstyrelsen se skogens parlor

/ Skogsstyrelsen Skogar i Västernorrlands, Gävleborgs, Jämtlands, Dalarnas samt Värmlands län har under vintern drabbats av snöbrott. Skogsstyrelsen uppmanar markägare att se över sin skog för att bedöma skadorna. Men tänk på säkerheten - att arbeta i skadad skog kan vara mycket farligt. Skogsstyrelsen satsar på appar för Mina Sidor och Skogens Pärlor 5 juni, 2013 Vi är nog många som uppskattat Mina sidor och Skogens Pärlor på nätet. Mina sidor - Touch - Skogsstyrelsen Hoppa till huvudinnehåll. tillbaka x.
Xbox live sweden

Mina sidor skogsstyrelsen se skogens parlor

comeback för naturens dag t-orns. kolds. vik.se. TEL. 82 00 0.

Hans Lind sens e-tjänst Mina sidor.
Kitabatake tomonori








Detta genom Skogsstyrelsens karttjänst Skogens pärlor och Mina sidors kartprogram. Genom ett samarbete mellan Skogsstyrelsen och Artdatabanken är det nu möjligt att på kartor se kända fyndplatser för värdefulla, så kallade rödlistade, arter som lever i skogen.

10 jun 2013 I appen kan skogsägare logga in med sitt personliga lösenord och se all information De som inte är skogsägare kan använda Skogens pärlor för att titta på För att göra detta måste du vara inloggad i Mina sidor via e Naturvårdsprogram för Tomelilla kommun Skogsstyrelsen, Skogens pärlor ( karta ) https:// kartor .skogsstyrelsen. se / kartor /# Sveriges lantbruksuniversitet [.


Kompanjonsavtal mall

att se koppling mellan resultatmål och övergripande mål. Det är även svårt att Jag godkänner att mina kontaktuppgifter (namn, telefonnummer och e- postadress) publiceras på Länsstyrelsen Skånes hemsida på sida med kontaktuppgifter på Internet på Skogsstyrelsens hemsida under ”Skogens pärlor”.

I övrigt ansvarar skogens agare for innehållet. Utskriften ir hämtad fran Skogssswelsens Mina sidor wwwskogsstyrelsen.se/minasidor Min skog – startsidan Startsidan för ditt skogsbruk. Översikt och genvägar till dina vanligaste ärenden.

Se hela listan på skogsstyrelsen.se

Skogens pärlor. Här redovisas värdefulla skogsmiljöer och kulturlämningar i svenska skogar. För närvarande finns över 500 000 objekt i Skogens pärlor plus arter.

Webbappar - för mobil och surfplatta. Skogsdataportalen. Geodata att använda i eget GIS. Skogsstyrelsens geodata - beskrivningar. Gemensamma kartsymboler.